Palle & Valle

Palle & Valle

fredag den 19. februar 2016

Kaas & Martæng – Mad Men i Frederiksgade 78

At være knallertbud hos disse Mad Men var også et stort tillidsjob. Der skulle altid være Whiskey & cigaretter på kontoret, og der skulle altid være kolde øl i køleskabet. Det var noget jeg kunne. Bureauet vrimlede med kendte og ukendte kreative mennesker og hver dag var en fest, især om fredagen mellem kl. 14 - 16. Der blev også arbejdet på alle planer på kontorene og efter 1 ½ år som knallertbud, kom jeg i lære som reklametegner. Det kunne enhver idiot blive, så det kunne jeg også. 3 år med tusch og papir og 2 år med tekster, idéudvikling og egne kunder. Så var jeg Ad'er og arbejdede på egen hånd.

 

Bent Martæng var den kreative orkan og Palle Kaas var manden der omsatte idéer til virkelighed. To modne mænd og en symbiose af kreativitet.



Efter jeg havde øvet mig med skalpel, tusch og papir i et års tid var min første opgave at rentegne bogomslag til Alle Børns Bogklub – et bogforlag som Kaas & Martæng havde investeret i, fordi børnebøger dengang var for dårlige. Jeg har været så heldig at finde nogle af de mange omslag på nettet – intet var jo online dengang.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar